Friday, February 17, 2012

Modelling

Aku sangat kagum kepada insan yang punya ketinggian 170 cm ke atas. Dorang sangat beruntung dikurniakan sepasang kaki yang panjang. Aper je pakaian yang dikenakan mesti cantik. kalo g kedai pakaian, dress yang dah siap tu mesti panjang ikut saiz model, katenyer...pada aku kalo orang tinggi ni punya keyakinan yang tinggi. Cth. nyer kalo kat sekolah, kalo kiter tinggi dier lagi banyak rasa takut pada kiter berbanding kiter pendek. hehhehehh......errr...cana maksudnyer tu?? Maksud aku: contoh la, aku arahkan jangan bising, (aku kan pendek)...dier diam kejap, tak sampai 5 minit bising balik. berbanding kawan aku yang tinggi, dier arah jangan bising, satu masa tu budak2 diam n tekun buat keje.  Hebatnyer orang tinggi.

Ok, Keje aper yang sesuai untuk orang tinggi? Dulu aku minat ngan sorang mamat tu, badan dier tinggi gilerr......(aku memang minat pon ngan org tinggi. kalo dier main bola, aku salu dok tengok dier. wakakkaka........tapi dier keje sebagai warden penjara. ok la tu, sesuaikan.. Kalo pompuan, salu dikaitkan dengan kerja paling glamer iaitu modelling. Ye la glamer....ble pakai pakaian cantik2. Round keliling dunia, gaji (bayaran ble tahan lumayan). Tapi adakah ianya selamat????

Dalam satu artikel, dikatakan kerjaya modelling adalah satu kerjaya yang berbahaya. Ye ke? Alasannyer, ada beberapa kejadian semasa memeperagakan pakaian di atas pentas, model ni terjatuh/ terpeleot a, sebab  kaki terpijak kain sendiri, kadang baju tu ketat giler atau kasut terlalu tinggi. Meh kiter tengok model yang terjatuh atas pentas...

Ni terjatuh pon, nampak sopan sket, skirt dier panjang, tutup la jugak bawah tu. Tapi tang atas nampak. Ader org cakap, model ni tak pakai bra maser memperagakan pakaian..


Wayang Free...barisan depan mesti nampak..


macam nak main bowling pon ader....


Sempat pulak dier gelak. adoiii...hehheh. Tengok kasut si baju Hitam tu, aduhhh....tiingginyer. Yang dok barisan depan, jika sudi, hulurkan la tangan anda membantu mangsa yang terpeleot.
lucu tengok yg ni. . :) Teringat tarian MJ



tak biasa pakai baju kurung ni

Yang belakang kalo tak bantu, memang hang telangaq la. tengok yg kat depan tu...nampak je muka slumber giler, tapi mesti tengah mengatur langkah takut terjatuh.


stress ye kak?

ooopocot!!!

lantai ni licin la....



No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...