Tuesday, February 14, 2012

Coklat

Ari ni tadi, masa 1, aku ader kelas dengan 1J. Biasa la awal masuk kls aku sibuk tengok nota budak2 takat maner nota yang aku bagi minggu lepas. Sekali baru aku TERperasan ader coklat kat atas meja cikgu. Aku cakap, " eh, coklat, sape punya ni"? aku ingatkan budak2 pagi yang tertinggal coklat. Dialognyer bih kurang cam ni la.....


1J: Syahirah bagi cikgu.

aku: Syahirah? kenapa? 

syahirah: sebab cikgu ajar saya.

aku: (still blurrrr......) errr...tapi kenapa?

syahirah: sebab esok saya dah nak pindah sekolah

aku: sekolah mana?

Syahirah: SMK Sains cikgu

aku: ooooo....tahniah la. terima kasih banyak2 syahirah. semoga kamu lebih cemerlang di SMS.

Meh tgk gambo aku n Syahirah. Untuk kenangan supaya aku tak lupa wajahnyer...

Aku n SYahirah. Esok dier dah pindah ke SMS. Budak2 1J ni Kelas Arab....


Tarraaaaa........Coklat Fruit & Nuts. Thanx Syahirah. Cikgu makan ngan Cikgu Erna kat bilik guru.....
Rupa nyer, syahirah ni anak Kak Ramlah. Cikgu kat skola ni jugak. Tadi aku tanya, "kamu dapat aper Syahirah bagi?" "Dapat baju cikgu n coklat". Dalam hati kata banyak nyer duit dier. " mak abah syahirah keje apa?" " dier anak cikgu Ramlah cikgu"...........laaaa...patut la mampu. lagipon coklat memang murah kat sini.

No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...