Thursday, September 12, 2013

Cerita Chentha

**Update
http://www.latitudvslongitud.blogspot.com/2013/05/selamat-hari-guru.html

heheheh....rasa ringan hati sangat malam ni nak sambung entry ni. sbb aper tau...sbb terkenang (kononnyer...hahhahah) pasal ex-boipewen katenyer.....tetiba mlm ni tegerak hati nak tgk2 perkembangan diri member kiter tu :). sbb ari tu dpt msg dr si dia. tanya pasal fb kiter. pastu katanyer nanti dier add kat fb. wah...kalo gitu mmg dier ader akaun fb kan tp mungkin tak aktif.....oooooookkkkkkk!

cemana nak tgk ek? so aku pg kat fb office dier n dgn gigihnyer mcari friendlist. pasti dier ader di situ......ahernyer aku jumpa.....yeaaaaahhhhhhhh!!!!! Betul la kater org, kalo nak tgk rahsia org ble skodeng fb dier. kalo dier cuai sket jumpa la. tapi kalo tak, sah dier teliti org. nyer......wahaaaaaa.....hebat!

ader beberapa pic yg aku tertarik. emmm......dannnnnn supriseeeeeeeeeeee....aku jumpa 1 pic keluarga bahagia si dia! hahahhahah.....Terkejut? emm......tak juga tp sket. Sedih?? Ohhhh...LANGSUNG TIDAK! Tetiba cerita "chentha" selama setahun tu datang balik kat layar minda. Chenta la sangat kan....Mmg pic tu 99.9% aku yakin keluarga bahagia dier. seorg isteri n 3 org anak. semua dah besar. pastu dikuatkan lagi dgn komen kat pic tu: "..............masa kami sekeluarga ke...TUTTTTTTTT". tempat ader lah dirahsiakan..:) takpe la kiter citer. cite ni citer lama. jadi? kenangan je la....:D. Chenta ke?? aku rasa macam aku tak istihar lagi yg aku terima dia jadi bf. ader beberapa kali jumpa, tapi biasanya dier bawa pg tgk drg main takraw....pertandingan. org sukan la katakan. kdg keluar makan. hati aku ni kebal, payah sket nak terima org. kawan juga tp sentiasa curiga. Curigaku ada dimana2...hehehheh

cemana aku ble tak tau dier dah kawen?? emm....sbb masa mula2 kenal tu aku cakap " kiter tak dibenarkan untuk bertanya pasal diri masing2"....sangat bahaya perjanjian yg aku letak tu...hahhahah! lol betul. kdg2 ader jugak dier tanya "dah ader bf?" terus aku cakap....."ingat? " kiter tak dibenarkan untuk bertanya pasal diri masing2". hingga la akhirnyer nak sampai ke penghujung tahun (sbb kami kawan tak sampai pun setahun), hubungan tu macam dah nak retak menanti belah, aku dah mula cakap pasal "my tunang". konon....hehheh. Tapi kadang2 maser dier call, ader jugak aku tanya "berapa org wife kat rumah"? entah aku tak ingat dia jawab aper.

teringat dulu masa mula2 kenal. barangkali dier tengah mabuk chenta kat aku. sanggup tuh.....pernah dier buat, ari ahad masuk hutan (office dier dalam hutan..:D), arie khamis dah tepacak depan rumah aku. Rabu tu dier call kata nak turun bandar. aku xcaya la mulanya, kan esok tu khamis. ko tak keje ke....suka2 je kelua? sekliiiiii......haaaaa.....tetiba hp bunyi "saya ader kat depan rumah awak". tak giler. emm.....pastu dier bermalam dbandar, sampai ahad baru masuk hutan balik. ader juga aku tanya kenapa buat gitu. katernyer.."saya mmg berani mati"! cewah....konon la. Ehhhh!! tolong ye. bukan tdo umah aku tau. aku dok asrama dulu, dier tdo umah sedara, ke kwn dier, ke hotel aku pun tak tau...ker dalam kete je??? hehheh...kesiankan.

dalam tempoh setahun tu, ader juga kdg2 jumpa kwn2 dier. tp apsal drg tak ckp ke, tak bg hint kat aku eh? ke lelaki sama2 lelaki mmg gitu, tak bzbody?? uhh....................aku bersyukur sangat. alhamdulillah. dier tunjuk perangai sket2 yg aku tak berkenan. Yg membuatkan aku nekad menjauhkan diri. alasan aku, saya dah ada tunang n akan berkahwin. Nasib baik aku berjaya menjauhkan diri. Kalo la kan aku terjatuh cinta pulak kat dier. aduhhh kesiannyer kat isteri n anak2 dier. aku terfikir aper agaknyer alasan dier bg kat isteri masa dier salu turun k bandar jumpa aku?? emm....giler!

Berhati2 sebelum terjebak dengan cinta khayalan. Maaf saje la, aku nak kongsi2 ni tak minat. bukan nak riak, nak menyombong ker aper. kalo kawen ngan org kaya tak pe la juga. duduk goyang kaki tak yah keje. takut nanti ko pula yg terpaksa menanggung dier anak beranak. bak kata kak enai bukan nak menentang poligami. kalo si dia cinta mati kat kiter pun, kalo kiter tak terima cintanya. perkahwinan tu tak kan terjadi n ko sanggup nak meluka kan hati si isteri 1? esok2 org buat kat ko, sanggup??Aku Tak...Penipu Tegar ada dimana2....sila berhati2.

* Pesanan untuk si dia.. (Kot le 1 ari ko jumpe blog aku ni kan)
Setia la pada keluarga yang sentiasa menyokong kerjaya, yg sentiasa sanggup bersusah senang dari awal hingga ke akhir hayat awak. Tumpukan perhatian, kasih sayang pada anak2 awak yg sedang membesar. jangan biarkan mereka memandang negatif pada awak. Mereka aset berharga yg tak boleh dijual beli. Jangan lupa tengok Poket, kalo rasa2 tak cukup, tak payah nak mencari lain....Ok.

From:
Me...(Cewah...hehehhe)


No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...