Sunday, October 28, 2012

salam aidiladha

Salam Aidiladha. :)
Baru balik dari kk. dapat kiriman sebiji durian dr my mom..:) Rambutan xde, mak aku dah booking rambutan 16 Nov (bersempena aku balik...:)). bukan alang2 10kg tuhhh...:). Mak aku kirim durian 3 biji, dapat sorang 1. kakak aku kat kk dapat 1, adik aku kat ranau dapat 1, aku kat Labuan dapat 1...:) thanx bu.....

malam sebelum raya tu ramai kengkawan dok post kat FB kekangan balik di waktu raya. yg di semenanjungnyer masalah jam. yg kat sabah pulak masalah deley.. mcm 2 arie jugak stuck kat KKIA.. sian......seb baik aku tak der masalah tu. cuma aku balik baru ni accent tinggal la kat terminal. tiket abih katanyer. tapi tak risau dah sbb dah beli tiket feri 16 Nov.....aku nak cuti2 Malaysia...yahooooooo!!!!!

ohh? Lupa. Td kwn datang umah. sembang punya sembang, dier ter cite psl adik dier. Nak benti sekolah sbb salu kena marah cikgu2. emm.....adik dier ok cuma rasanyer dier ader masalah pembelajaran. lambat. mungkin kalo dikesan dr awal dier sepatutnyer sekolah kat sekolah Pendidikan Khas. pastu kat rumah pula si suami pun salu mrh2 adik. katanyer si suami tak suka pd keluarga si isteri. mak abah mentua dier pun dier tak suka. aduhhhh...payah la cenggitu....ko kawen ngan anak dier, tetiba dah dapat tak suka plak.....aihhhh. aku kata nasihat la suami tu. dah nasihat dah, aunty, mak dier sume dah nasihat tp si suami tak makan nasihat.

aku penah jumpa mak kawan aku. baik orgnya cuma aku tak berapa nak faham melayu dier. emm kawan aku dr sarawak, itu la kot melayu mak dier tak berapa nak paham. tp aku ok jer. tapi kalo aku dibuat begitu oleh sang suami, mmg aku tak ble tahan. sepatutnyer masa sblm kawen kena buat perjanjian. kalo ko nak kawen ngan aku, ko kena juga boleh terima seluruh keluarga aku. kalo tak....tak minta maaf la barangkali kita bukan jodoh yg sesuai. hehheh.....amboi mcm belakon. tapi kena buat mcm tu. ini mak abah dier makan hati. nak duduk labuan sampai setahun, sampai adik dier abis spm. baru balik swk. dlm tempoh tu makan hati. arghhhh...sedihnyer.

harap2 bakal suami nanti jangan la macam tu. kalo dapat perangai gini, baik sendiri, tak yah kawen.....
ramai lg org yg bertimbangrasa diluar sana.....harap dpt jodoh yg baik budi pekerti. amin.....

No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...