Monday, June 25, 2012

Antenna Patah


Ari ni tadi aku memang tak plan g mane2. Nak rehat je kat umah, sbb smlm aku dah kuar seharian. Pagi ader Program bagi buku rekod anak2 sekolah, pastu terus ke bandar beli sarung tangan untuk sukan. Dapat. Balik rumah. Tdo. Ingat ble la rehat jap..baru nak lelap mata, budak seblah ni melalak la pulak. Ilang menan pun nak nangis. Aku dengar mak dier dok sembang ngan kwn dier kat dapo. Datang kejap pujuk dier then biar kan. Nak perhatian tu sbb mak dier kan ader tetamu, makin la dier nek minyak. Trep tu, bukan aku tak taw...Uhh...bangun terus siap2 ke pantai. so ari ni aku memang tak keluaq2 umah, kecuali buka pintu dapo untuk jemur pakaian.

Sekali malam ni tadi aku kluaq nak cuci kete. Punyer la tekejut bila tengok antena kete aku terkulai layu di tasik madu!! Shittt....kan. Tak laen a, aku syak anak jiran seblah ni yang dok amai tangan, gentel2 antena aku. Malang sungguh aku dapat jiran sakai gilerrrr....dier ingat ini antena ultraman ke aper. Ini antena kete la bongok......aihhhh geram la! Aku baru je tukaq bulan 5, skang dah patah. Dah la aku beli mahal,  terpaksa ikat perut tau. Itu pun sbb yg lama dah pecah. Cari yg murah tak jumpa. Terbang juga RM 45. Rm45 tu kalo aku simpan ble beli minyak kete. ko senang2 je patahkan. Pastu, yang aku nyampah tu, mak bapak dier buat tak tau jew.......

Datang bagitau takdek. Apatah lagi nak mintak maaf. Dier tak ble rasa ke yg aku akan tuduh anak dier buat? Anak org lain tak der main depan umah aku, melainkan anak dier. Aku ader gak anak sedara lelaki, ramai plak tu. tapi tak der la sakai tahap gaban macam dier ni. Ntah dari ulu mana dier datang sampai jakun macam tak penah tengok bendalah ajaib. aku tau la ko tak der kete....tak yah la ko nak menjahanamkan kete aku.

aku redha tapi aku tak izin, tak maafkan n etc.... sbb aku teringat aku ikat perut sbb terpaksa kuar duit beli antena ni. ko ingat senang ke carik duit. 5 sen pun aku bekira tau. kalo org kata..."ala 2, 3 hengget je pon......."aku peduli aper, itu ko jumpa 2, 3 hengget. Yang aku tau aku jumpa n beli ni di kedai cina dgn age 45......

To Jiran: harap ko sedar sket yang anak ko tu sakai n dah patahkan antena kete aku. Kalo ko bayar bagus. tapi kalo ko tak bayar len kali ko perati salu anak ko tu buat aper. jangan dok tgk tv je manjang.....!!


No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...