Tuesday, March 27, 2012

Salam...
eh lame giler aku tak update..:) ala bukan nak paksa org baca pun. kalo kebetulan orang singgah, time kaseh daun keladi, lain kali baca lagi...:)

ari ni ari ke-2 latihan muzik angklung. Sangat bez....enjoy. mula tu taknak ikut. tp fikir balik kenapa tidak, pengalaman tu, bila lagi?..so aku pun join la geng muzik. mengikut jadual kumpulan ni akan mengadakan persembahan okestra angklung gemersik gema getaran guru pada 14 april 2012 di Pusat Konvensyen Ujana Kewangan.

Sebelum latihan aku sempat keluar makan dgn seorang rakan. kami sembang pasal aktiviti cuti baru ni. Sembang punya sembang sampai la citer psl umah dier. Dulu kwn ni ader beli rumah, dier byr dipost n xhusband (dulu husband la) bayar bulanan. skg dh divorced. skg dier dlm proses nak jual rumah tu. Tp dier kena bayar bulanan tertunggak hingga bulan 5. aku pelik, apsal dier bayar sedangkan yg tinggal kat rumah tu xhusbnd dier. lebih haru lagi, baru ni dier pg umah tu, xhsbd dier ader kat rumah tu dgn wife baru dier. ok yg no.3....selepas kwn aku, kwn aku dh dvove, dier jd no2.

kesian juga dengar citer dier tp hati dier kental, semangat tinggi. Yang itu bagus. kwn aku sempat tanya pd yg no. 3, err...no.2 tu, samada dier dah jumpa isteri pertama @ belum? dier kata belum n si suami pun tak bagitau. xbagitau? ok tp nak sanding xlama lagi? sanding nikan majlis terbuka, tak ker nanti isteri tua dapat tau n mengamuk? ok...itu cete dr mulut si no. 2, si suami pulak kata kat kwn aku, dier tak sehaluan lagi dengan yg pertama...ok. semudah itu. selepas berpisah ngan kwn aku sbb nak kembali pd isteri 1 yg disahkan mengandung maser tu. pas2 dier kata dier sebenarnya tak nak berkawen lagi, tapi si no.2 memaksa.....walaupun si suami kata dier tak der duit. segala kos sanding keluarga si no. 2 yg akan tanggung sepenuhnya. oh kesiannya......kesian pada si wanita. kawan aku kata kat xhsbnd dier, kalo dier tau dier nak berpisah ngan isteri 1, baik drg tak bercerai dulu. sbb dier fikir psl drg ada anak. 

aku kata kat kwn aku, sebenarnya dier tak rugi satu sen pon. Memang dalam islam bercerai tu tidak digalakkan tapi kalo itu la jalan terbaik, kena redha.... daripada dia terus bersama, belakang2 suami dier makan luar n dier makan hati. itu tak bagus untuk kesihatan hati n mental juga emosi.

n aku bersimpati la kat xmadu kwn aku. Dlm dier marah2 kwn aku dulu tu, ahernyer dier masih juga ditinggalkan dgn anak yg dh msk 3. Sangat aku simpati. kalo nak kira yg 1 tu kje bagus ye...pegawai kat hospital. itu pun tak menjamin kebahagiaan mahligai yg dibina. apa yang dicari si lelaki sebenarnya? Keseronokan? mencari si wanita yg mampu menanggung hidupnyer? oh......kesian nya kalo terjumpa lelaki sebegini. yg aku tak faham beberapa tahun dah bercerai masih tak malu tinggal kat rumah kawan aku dulu dgn tak bayar bulanan rumah tu. n boleh pula bertanya" apa yg kamu buat disini?" pada tuan punya rumah...sangat2 lol....


No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...