Saturday, March 8, 2014

Belajar Kawal Diri.

Assalamualaikum n Hi....

Amboiiii....tajuk bukan main, mcm citer psl sekolah je.......:) Sebagai wanita kiter ni salu tak pandai kawal perasaan kan. katanyer, bertindak ikut emosi tapi tak pikiq panjang. tak semua.....sebilangan saja.

Nak dijadikan cite.....semalam aku p Menumbok. Naik speadboat. la ni kan cuaca berangin, kalo petang memang berombak. dasyat. melambung2 rasanya. hehheh.....masuk dlm boat tu, aku amik my fav port: belakang driver. nape? sbb aku nak kurangkan risiko kena air.....kan klo berombak, mmg salu air masuk dlm boat. ke-2, ble pagang kerusi pemandu kalo boat melambung. maser nak masuk boat tu, ader sorg kakak bertudung bz layan phone. aku ingatkan dier ber sms, rupanya main game. sebelah kakak tu sorg lelaki.

tak lama ader sorang lelaki masuk. dier nak duduk dekat kawan dier. tp kakak ni bz tak tgk kiri kanan nak bg tempat duduk kat mamat ni. pastu aku cuit dier, dan bg isyarat bg tempat utk lelaki tu. uihhh....ble pulak si kakak ni berhensot kat bdk laki td. cepat2 aku tarik tgn dier, "eh, sini la kak, biar dia (lelaki) tu sana. tak kan duduk berselang seli, aku- lelaki- kakak- lelaki. bz sangat dier sampai tak leh angkat kepala layan game..

pastu boat pun begerak....dah mula berombak n boat melompat2. br la si kakak ni letak phone dier. pandai takut. sibuk pulak tanya kt aku salu ke cengini....? aku angguk je. malas nak jawab. kalo takut diam la, berdoa dlm hati...ni tak.....bising je. pastu dier pegang lutut aku. takut la katakan. lama2 makin kuat pula dier cengkam...sakit tuh. mula2 aku biar je. uihhh tp lama2 kakak ni tak leh kawal diri. makin kuat cengkam, mcm dier pegang kayu. cehhh....terus aku tegur, kak jgn pegang lutut sy kuat sangat. sakit.....( pastu dier tgk aku tak layan "bising"dier, dier pon p sembang ngan lelaki tu. pertanyaan yg sama la yg menunjukkan ketakutan dier....hehehh....

aku ni pasal alim sangat tu tak la, tapi in sha allah selagi ble dijaga dan dielak.....aku elakkan. Oleh kerana hari ni women day, jom la kiter sama2 belajar kawal diri....:)

bye...


No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...