Saturday, July 21, 2012

Pameran Belut

Assalamualaikum. 
Hari ni 1 Ramadhan. Oleh kerana berpuasa, maka macam rajin sikit nak menaip. Kalo tidak jap2 jengok dapo, mana2 yang dapat dikunyah, dirembat saje. Asyik nak makan je.... Bukan lapar sangat pun tapi habit dr dulu zaman2 blajaq, mesti nak mengunyah..:) Nasib baik badan tak naik sama, kalo tak jenuh juga nak menurunkan balik...;) 

Ok cite pasal Pameran Belut. Aku pegi...bila ye? Tak ingat tapi dalam awal bulan julai rasanyer. Tapi ceritanya timbul ujung bulan ye? hehehh....nampak sangat malas. Bukan malas....tapi busy....;p (ayatcoverline).....

Pameran Belut ni diadakan di Muzium Marin Labuan. Kalo yang tak tau tu, letak nyer di belakang Kompleks Sukan Air Labuan. Belakang sekali, kecik je tapi 2 tingkat. Belakangnyer lagi...laut...:). aku pegi soarang. Sebenarnyer saje.....takut nanti adik aku tanya, eh ko dah p......muzium marin? taman burung....? ble...bla...bla??????? Malu weh.....tak p. dier dah sampai. hehheh.......Eh...tapi aku tak tau masa aku pegi tu ader Pameran Belut. Sekali sampai ader Banner ttg pameran ni. Bertuah la nampaknyer ye, langkah kanan org tua2 kata. 

Meh la layan gambo sambil becerite. baru bez...kan?
Sblom nengok gambor meh kiter berkenalan dulu ngan Muzium Marin ni. Seperti yang aku kata tadi, bangunannyer 2 tingkat. berkonsepkan kapal kater nyer. tapi betul la. tak caye tengok gabo nanti.



Add caption

Tengok, macam dalam kapal kan.......emm...ini kat tingkat 2. sume cite pasal hidupan laut. 

Peralatan menyelam yang biasa digunakan. 
 Sebenarnyer aku tak tau pun nama2 bendalah ni. Arief tau ni sbb dier suka menyelam..:) Sebab aku menyelam (dalam sungai cetek..:)) tak pakai sume ni. Aku main tahan nafas je. hehehhe.....tapi aku kenal la gambar. Nama saintifiknyer aku tak tau. Baju renang, tong oksigen, selipar itik, kacamata,....apa lagi? tu apa wane kuning? Lampu kot....emmm....apa lagi? hehheh.....nampak sangat org kampung (memang aku orang kampung). Bukan bidang kiter.....tu la tak tau.






Ni kenal tak? Yang ni Tok, Moyang segala hewan2. Ini tulang ikan paus ke @ Dinosour? tapi mana kaki dier???

Ni Muka dier. besaq gilerrrr......


Ruang untuk anak2 bermain sementara ibubapa tengok pameran

Cantik je....warna warni...

Tengok si kura-kura.....comel juga..

Perangkap ikan

Jenis2 ikan di laut dalam
Bersambung..........

No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...