Friday, April 13, 2012

Harapan

Aku selalu ketandusan idea. sbb tu blog jarang update...:) Kdg cite ader tp malas nak type.....

Emm.....ari ni nampak nyer ader kerajinan. Ni cite pasal sorang rakan d fb. Kami Chat macam biasa, cite tentang photografy, tentang tempat yg menarik di tempat dier, alih2 aku ajak dia join percutian kami (aku n rakan2) ke australia ujung tahun ni. Baru plan...hehehheh...jadi ke tidak tak taw g. Kak Nurlia dah ber"iye2 nak gi...tapi aku pulak rasa berat hati. Tau kenapa? Sbb geng yg mmg biasa p tak der dlm trip kali ni, iaitu kak hasnah n kak enai. drg cnfm nak terbang ke japan ujung tahun ni...yuhuuuu..aku rasa macam nak join trip ke japan tp drg ni amik out bnd. tu yg rasa mcm nak ikut ....tak nak ikut. sbb kalo gna agnt dpt la bajet2 kan kos tp ni tak backpacker. tp backpacker nyer ni terlampau ramai org. dengar2 dah 20 org. aishhhh...memang bez p ramai2 tp tang tang hostel tu nanti cene......

ok2 sambung cite kwn aku. aku ajak dier....

aku: "jom la join kami ke aust ujung tahun ni, bawa wife kamu sekali"..... (sbb aku tgk status dier berkahwin)

dia: saya belum berkahwin la....

aku: (ek eleh menipu lagi) eh napa pula, tu status kamu sdh berkwin...

dia: itu saja saya letak. kami (dia n gf) dah sepakat untuk letak status kami begitu.

aku: owh.....ajak la gf kamu

dia: skrg hubungan kami ada masaalah....

dipendekkan cite, setelah aku selongkar2 rupanyer aweknyer org sabah. keje kat salah satu Jabatan di sabah....mamat ni org luar tp dier bukan macam PTI yg ader di sini. dia bekerja d negaranya sebagai polis marine n berpangkat juga. menurut ceritanya dia berkenalan dgn gf nyer tu bila dia buat cover...cover aper nah lupa. buat photoshoot ngan budak tu la lalu jatuh cinta. 

emm.....dia pernah ke sabah bertemu keluarga si gf. n si gf pun pernah ke sana bertemu keluarga mamat ni. kiranya direstui la.....tp kini si wanita mula menjauhkan diri. katanyer si wanita merajuk sbb si bf ni bagi respond pd seorg wanita. emm...cane ek.....? pendek citer, si wanita cemburu la.....sbb bf dier bg respons "hi sis"...pd wanita yg menegurnya. dlm fb tapi...hehheh lucu, kuat cemburu juga dier..

aku suggest kan kat mamat ni, hantar bunga, hantar coklat kat gf dier. katanyer dier dh buat semua tu, call tak angkat, ahernya si mamat ni rasa jauh hati, ditambah lagi bila dier terbaca fb si wanita rapat ngan seorg lelaki di ofis nyer.....eleh dier pun sama cemburu...:D

Tapi mamat ni ok berfikiran terbuka. ble bincang apa saja....err maksud aku bukan bincang cite kotor. maksudnyer kita bincang apa saja topik, semua masuk n dier tak cepat ambil hati kalo kiter tanyakan psl negara dier. 

Sebenarnya, pada pendapat aku...si gf masih tak begitu yakin dgn hubungannyer dgn mamat ni. ye la bukan satu negara. kalo aku pun memang akan fikir banyak kali. Just friends ok la, tp kalo sampai ke tahap hubungan perkahwinan, pikir banyak kali juga. Itu hakikat. kalo yg tak keje tu lain cite. ini gf nyer seorang wanita bekerjaya. 

emm....pengajaran pada aku, n aku memang praktikkan n dah memang sebati pun dalam diri aku. kalo kiter tak yakin dalam hubungan tu, jangan bagi harapan pada dia. tak ada salahnya kita menjaga hati, n tak menguris perasaan org lain, lagi2 kalo dier baik, kalo pun dier org luar. Biar be kawan dulu, kenali hati budi...bagi peluang pada hati n akal untuk berinteraksi, menilai secara diam. kalo yakin n cinta banget....ya sila kan teruskan hbungan anda. baru ble kata "ya saya setuju jadi pacar kamu".....


No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...