Monday, May 14, 2012

Idea Adalah Cerita Tentang Impian

Aku suka baca tentang Kisah kejayaan seseorang. Seseorang yang telah berjaya. Rata2 yg aku baca, mereka bermula dr "0". "0": Tiada pengalaman, miskin tetapi diiringi oleh satu aura positif menyebabkan mereka terus berjaya. Baru2 ni aku baca artikel tentang rahsia kejayaan Air Asia. Seriusly, selepas aku baca macam semangat aku naik 100%. Eh...aku bukan org biz ye.......tp ia ble diaplikasikan dlm segala hal. Ia benar2 memberikan motivasi. Di akhirnya aku dapat simpulkan begini:-

Idea "Gila/Bodoh/Tak Masuk akal" itu biasanya akan jadi Deboommm....Bilamana ia dilakukan secara:-

1) Teliti, jujur, ikhlas, bersungguh2/ Semangat/ serius, Tdk mudh Putus asa
2) Berani menghadapi cabaran (Sentiasa berfikiran positif)
3) Berfikir di "luar kotak"
4) Konsisten MEMBINA JENAMA
5) Berani membuat keputusan.

Orang yang tidak ketawa bila diajukan sesuatu idea GILA, adalah rakan yang ble dipercayai, yg ble diajak bekerjasama, yg akan ada bersama2 dikala susah n senang n yg pastinya Tidak kenal erti "KEGAGALAN"!

dan sangat paling aku suka kata2 Dato' Seri Tony Fernandez ialah............

"Idea adalah Cerita Tentang Impian"..... 

Klik sini: http://mynewshub.my/2012/05/13/mari-baca-kisah-kejayaan-air-asia/

No comments:

Trip santai ke Korea: Cara pergi ke Nami Island (Part 2)

6 Mac 2024 Hari ni kami bercadang mau pi Nami Island. Awal kami bangun sebab mau pi Nami tu perjalanannya dekat 2 jam lebih juga. Alhamdulil...